Realitná kríza vypuknutá pôvodne v Amerike spôsobila výrazné znížovanie  cien nehnuteľností aj na Slovensku počas rokov 2008 a 2009. V rámci  tohto obdobia boli realitné kancelárie prinútené optimalizovať svojej  procesy a zvýšiť kvalitu svojich poskytovaných služieb, aby prilákali  klienta a presvedčili klientov na kúpu nehnuteľnosti.
Nie každá  realitná kancelária krízu zvládla. Niektoré RK dočasne pozastavili svoju  činnosť, aby znížili náklady a ľahšie prekonali nepriaznivú situáciu na  trhu. Prežili dané obdobie najmä silnejšie realitné kancelárie, pre  ktoré výkyv v príjmoch neboli likvidačné.
Realitné kancelárie  zavádzajú počas krízy viacej prvkov, ktoré zvyšujú kvalitu poskytovaných  služieb a komfort pre klienta. Niektoré kancelárie išli cestou  znižovania provízií, len aby podporili dopyt po ich službách, iné začali  preplácať klientom niektoré výdavky spojené s nadobudnutím  nehnuteľnosti.
Spoločnosť NEGOTIANT zaviedla systém tabuľkových  provízii so zverejňenou výškou cien na svojej stránke - http://www.negotreal.sk/cennik. Množstvo kancelárií majú svoje provízie schované  v kúpnej cene, čím kupujúci nemá vedomosť o výške preplatenosti, čo je  výhodné najmä pre kancelárie s vyššími maržami.
Ďalším zlepšením  okrem vlastného školiaceho systému, ktorí NEGOTIANT aplikuje pri  prijímaní nových kolegov, sú zavedené interné smernice o postupoch prác,  o komunikácich s klientom, aby si zachovali kvalitu poskytovaných  služieb. Aby NEGOTIANT zvýšil dôveryhodnosť a bezpečnosť pre svojich  klientov, zaviedol aj nepovinné právne poistenie na zodpovednosť za  škody spôsobené pri výkone realitnej činnosti.
Všeobecne možno  konštatovať, že kríza priniesla množstvo negatívnych javov, ale pre  konenčného spotrebiteľa priniesla aspoň možnosť si objednať kvalitnejšie  služby za dostupnejšie ceny. Spotrebiteľ si môže dôkladnejšie vyberať  od koho si službu využije a čo za danú cenu dostane.
 
 
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára