Slovenská správa ciest uverejnila výsledky merania intenzity dopravy na cestných komunikáciách celého Slovenska. Štatistika dokázala nárast dopravnej intenzity
Posledné sčítanie vyťaženosti našich ciest bolo uskutočnené v roku 2010. Monitoring dopravy prebiehal na všetkých diaľniciach, rýchlostných cestách, cestách I.,II., a III. triedy.
Výsledky ukázali, že najvyťaženejšou Slovenskou komunikáciou je diaľnica D1. Merateľným ukazovateľom je viac než 100 000 automobilov, čo predstavuje 28% nárast oproti roku 2005. Na moste Lafranconi bol zaznamenaný nárast o viac než 73%.
Dopravné komunikácie sú každým dňom zaťaženejšie, čo je môžme badať pri ranných dopravných zápchach, spôsobených hromadným presunom obyvateľstva za prácou. V tomto prípade majú v okolí Bratislavy obrovskú výhodu obce, ktoré majú väčší počet prístupových komunikácií.
Často medializovanou obcou kvôli nepriaznivej dopravnej situácii je aj obec Chovátsky Grob (okres Senec). I keď pri porovnávaní s obcami ako Rovinka a Dunajská Lužná má obrovskú výhodu, lebo spomínané obce majú len jednu prístupovú komunikáciu, čo výrazne zaťažuje možnosť rýchlej prepravy obyvateľstva za prácou. Ich prístupovou dopravnou tepnou je komunikácia I/63, kde bola nameraná intenzita 21294 motorových vozidiel.
Situáciu má výrazne lepšie riešenú obec Slovenský Grob (okres Pezinok), ktorý má až 4 prístupové komunikácie (D1, I/61, II/502 a III/502001) a lokálne obyvateľstvo má viacero možnosti ako sa vyhnúť dopravnej špičke. Na komunikáciách I/61 bola nameraná hodnota 19528 a na II/502 je to 21045. Prezenčná hodnota dopravnej intenzity na komunikácií III.triedy bola 8130 vozidiel.
Najpriaznivejšia situáciu ohľadom dopravy v okolí Bratislavy je smerom na Záhorie, kde je doprava odbremenená aj diaľničným úsekom D2, ktorý výrazne doprave dopomohol. Dopravná intenzita medzi Malackami a Bratislavou na sčítacom úseku č. 87017 bola 32104 automobilov, čo napriek vysokej hodnote neprekáža, pretože dopravná komunikácia má dostatočné kapacity, narozdiel od komunikácie I/63. Najpriaznivejšia situácia ovplyvňuje aj cenotvorbu nehnuteľností, ktoré v týchto častiach sú výrazne drahšie ako v lokalite okolo Dunajskej Lužnej alebo okolo Slovenského Grobu.
Dané rozdiely sú viditeľné aj pri cenách stavebných pozemkoch určené na výstavbu rodinných domov. Kým v okolí Stupavy sa hýbu pozemky pripravené od developerov od 150 EUR/m2 do 220 EUR/m2, tak zatiaľ v Slovenskom Grobe ponúka developer projektu Malý Raj pozemky za 99,- EUR/m2. Momentálne poskytuje aj jesennú akciu na zľavu vo výške 7% do 30.11.2013.
V lokalite okolo Dunajskej Lužnej sú v ponuke pozemky už od 50 EUR/m2, ale po dobu kým situácia s dopravou nebude v tejto časti okolia Bratislavy vyriešená, príliš veľký dopyt nemožno očakávať.
Dopravná nádväznosť je taktiež jednou zo zložiek kvalitného bývania a hlavne časovej úspory. Bývanie v lokalitách mimo Bratislavy je omnoho lacnejšia ako v centrálnych častiach Bratislavy a je to bývanie zdravšie. V tejto oblasti je nižšia prašnosť, hlučnosť ale aj hodnota emisií. Prostredie je bezpečnejšie, čo odcenia najmä rodiny s deťmi. Prognózy rozvoja a rozvojové osi prechádzajú práve týmto územím ktorého potenciál je dosiaľ nevyužitý.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára